Szkoła Podstawowa nr 150 w Warszawie im. Walerego Wróblewskiego


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 7876824
    • Do końca roku: 277 dni
    • Do wakacji: 84 dni

  • Kalendarium

    Piątek, 2024-03-29

    Imieniny: Marka, Wiktoryny


  • Kartka z kalendarza

Harmonogram rekrutacji do klasy VII oddziału dwujęzycznego w roku szkolnym 2024/2025

Harmonogram rekrutacji do klas VII dwujęzycznych w szkole podstawowej

na rok szkolny 2024/2025

Za każdym razem, gdy w harmonogramie piszemy o rodzicach kandydata, dotyczy to również opiekunów prawnych.

Postępowanie rekrutacyjne

Data (od–do)

Etap rekrutacji, czynność rodzica kandydata

od 13 maja

Kandydaci i rodzice mogą poznać w systemie ofertę szkół podstawowych, które będą prowadziły oddziały dwujęzyczne. Nie mogą jeszcze rejestrować wniosków.

 [!] Loginem jest PESEL kandydata, kandydaci nie muszą brać żadnych loginów i haseł ze szkoły.

20 maja–3 czerwca,
do godz. 15.00

Rodzice kandydatów, którzy ubiegają się o przyjęcie do oddziału dwujęzycznego, wypełniają wniosek online w systemie. Tworzą tam z kandydatami listę preferencji szkół i oddziałów.

20 maja–4 czerwca,
do godz. 15.00

Rodzice kandydatów drukują i podpisują wniosek. Dołączają:

·       dokumenty, które potwierdzają spełnianie kryteriów ustawowych,

·       swoje oświadczenie, w której szkole aktualnie uczy się kandydat (nie trzeba go potwierdzać w szkole).

Rodzice lub kandydat składają wniosek w szkole podstawowej pierwszego wyboru.

Listę dokumentów, które potwierdzają spełnienie kryteriów ustawowych, umieściliśmy pod harmonogramem.

Rodzice mogą przekazać wniosek oraz dokumenty i oświadczenia przez elektroniczny system rekrutacji – jeśli podpisane są profilem zaufanym.

[!] Jeśli szkoła pierwszego wyboru nie otrzyma w terminie wydrukowanego i podpisanego przez rodziców wniosku, kandydat nie weźmie udziału w rekrutacji do oddziału dwujęzycznego.

7 czerwca, godz. 9.00

Kandydaci przystępują do sprawdzianu predyspozycji językowych w szkole podstawowej, którą rodzice i kandydaci umieścili na pierwszym miejscu na liście preferencji. Jest to tzw. szkoła pierwszego wyboru.

12 czerwca, godz. 13.00

Komisja rekrutacyjna przekazuje informację o wyniku sprawdzianu predyspozycji językowych. Rodzice kandydatów i kandydaci mogą również sprawdzić wynik po zalogowaniu się do systemu.

13 czerwca­–14 czerwca,
do godz. 15.00

Rodzice kandydatów mogą zmienić decyzję, którą szkołę wybierają oraz kolejność grup rekrutacyjnych.

Aby wprowadzić zmianę do systemu, rodzic:

•      składa pisemne anulowanie wniosku w szkole podstawowej pierwszego wyboru;

•      wprowadza do systemu zmiany (np. zmienia kolejność grup lub dodaje lub usuwa grupy rekrutacyjne).

13 czerwca­–14 czerwca,
do godz. 15.00

Rodzice kandydatów, którzy z udokumentowanych przyczyn losowych nie złożyli wniosku w terminie, wypełniają wniosek w systemie oraz tworzą listę preferencji szkół i oddziałów.

13 czerwca–17 czerwca,
do godz. 15.00

Rodzice kandydatów, którzy chcą zmienić listę preferencji lub nie złożyli wniosku w pierwszym terminie, drukują i podpisują wniosek. Dołączają:

·       dokumenty, które potwierdzają spełnianie kryteriów ustawowych,

·       swoje oświadczenie, w której szkole aktualnie uczy się kandydat (nie trzeba go potwierdzać w szkole).

Rodzice lub kandydat składają wniosek w szkole podstawowej pierwszego wyboru.

Listę dokumentów, które potwierdzają spełnienie kryteriów ustawowych, umieściliśmy pod harmonogramem.

[!] Jeśli szkoła pierwszego wyboru nie otrzyma w terminie wydrukowanego i podpisanego przez rodziców wniosku, kandydat nie weźmie udziału w rekrutacji do oddziału dwujęzycznego.

19 czerwca, godz. 9.00

Kandydaci, którzy nie przystąpili do sprawdzianu predyspozycji językowych w pierwszym terminie, piszą ten sprawdzian w szkole podstawowej, umieszczonej na pierwszym miejscu na liście preferencji. Jest to tzw. szkoła pierwszego wyboru.

20 czerwca, godz. 13.00

Komisja rekrutacyjna przekazuje informację o wyniku sprawdzianu predyspozycji językowych. Rodzice kandydatów i kandydaci mogą również sprawdzić wynik po zalogowaniu się do systemu.

20 czerwca–25 czerwca,
do godz. 12.00

Kandydaci lub ich rodzice wprowadzają do systemu oceny kandydatów z języka polskiego, matematyki oraz wybranego języka obcego nowożytnego.

Kandydaci lub rodzice kandydatów, którzy mają świadectwo promocyjne do klasy VII z wyróżnieniem, wprowadzają tę informację do systemu.

24 czerwca–26 czerwca,
do godz. 15.00

Rodzice kandydatów lub kandydaci składają kserokopię świadectwa promocyjnego do klasy VII w szkole pierwszego wyboru.

[!] Jeśli szkoła podstawowa pierwszego wyboru nie otrzyma w terminie kserokopii świadectwa, kandydat nie weźmie udziału w rekrutacji do oddziału dwujęzycznego.

1 lipca, godz. 13.00

Komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów, którzy się zakwalifikowali i którzy nie uzyskali kwalifikacji.

1 lipca, od godz. 13.00
–3 lipca, do godz. 15.00

Rodzice potwierdzają wolę uczęszczania kandydata do danego oddziału dwujęzycznego. Aby to zrobić, rodzice lub kandydat składają oryginał świadectwa promocyjnego do klasy VII.

[!] Szkoła nie przyjmie kandydata do oddziału dwujęzycznego, jeśli nie otrzyma w terminie oryginału świadectwa.

4 lipca godz. 13.00

Komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów, których szkoły przyjęły i którym odmówiły przyjęcia.

Procedura odwoławcza

Data (od–do)

Etap rekrutacji, czynność rodzica kandydata

od 4 lipca,
od godz. 13.00

•            Rodzice mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem uzasadnienia odmowy przyjęcia. Mają na to 3 dni od dnia ogłoszenia list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

•            Rodzice mogą odwołać się do dyrektora  szkoły na rozstrzygnięcie komisji rekrutacyjnej. Mają na to 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.

•            Na rozstrzygniecie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

Postępowanie uzupełniające

Data (od–do)

Etap rekrutacji, czynność rodzica kandydata

4 lipca, od godz. 15.00

 

·       Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc w oddziałach dwujęzycznych.

·       Rekrutacja uzupełniająca – odbywa się ona bezpośrednio w szkołach, które mają wolne miejsca.