Szkoła Podstawowa nr 150 w Warszawie im. Walerego Wróblewskiego


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 8200608
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni

  • Kalendarium

    Sobota, 2024-04-27

    Imieniny: Sergiusza, Teofila


  • Kartka z kalendarza

TYDZIEŃ KWITNĄCYCH AKACJI

Warsztaty dla klas siódmych i ósmych

7 i 13 marca 2023 r.  odbywają  się  w naszej szkole 90-minutowe warsztaty  z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego i psychoedukacji dla uczniów klas siódmych i ósmych.

Będą na nich poruszane następujące tematy:

- Jak radzić sobie ze stresem szkolnym i egzaminacyjnym?

- Jak wzmacniać pewność siebie?

- Jak poprawić samoocenę?

 Zajęcia prowadzą w ramach projektu Tydzień Kwitnących Akacji specjaliści ze stowarzyszenia  "Moja Białołęka"

 

PROGRAM WARSZTATÓW

Ja lider, moje wybory należą do mnie

Warsztat dla klas 7

Młodzi ludzie pod koniec Szkoły Podstawowej znajdują się w szczególnym okresie życia. To wiek  dokonywania wyborów, nauki, poszukiwań swoich ścieżek życiowych. Warsztat pomaga im uświadomić sobie, w jak ważnym są momencie życia i to, którą drogę wybiorą,  zależy tylko od nich.

Warsztat wspiera w trudnych sytuacjach, identyfikuje elementy zdrowa psychicznego, które pomagają zrealizować zamierzone cele. Dostarcza przykładów radzenia sobie z porażką, stresem tak, aby przekształcić ją w sukces. Na przykładzie liderów, którzy czerpali z sytuacji trudnych, uczestnicy spotkania zastanawiają się, jak zmniejszyć ekspozycję na stres i poczucie braku stabilizacji. Jak mimo przeciwności kształtować pozytywną drogę liderską.

Droga pozytywna jest, gdy żyję w zgodzie, uczciwości ze sobą i otoczeniem. Buduję, współpracuję, mam czas na realizację swoich marzeń i pasji.  To droga do przyjaciół, kochającej rodziny, godnej pracy i szczęścia...

Uczestnicy omawiają także drogę negatywną – gdy walczę, niszczę, kłamię, pomagam sobie używkami. Podczas warsztatu rozmawiamy o sile i korzyściach, jaką daje zdrowy styl życia, wolny od uzależnień i przemocy. Omawiamy, co wpływa na dobre decyzje, jak sobie pomóc w pokonywaniu słabych stron. Warsztat buduje w młodych uczestnikach poczucie bycia liderem swojego życia i uczy dokonywania wyborów. Omawiane są inspirujące przykłady liderów i wzmacniana pewność siebie uczestników.

Cele :   

W wymiarze indywidualnym:
1. Poszerzenie wiedzy. Rozwijanie umiejętności liderskich.

2. Zwiększenie świadomości, wzmocnienie pewności siebie.
3. Dowartościowanie, inspiracja i poszukiwanie pasji na dobre ścieżki życiowe.

W wymiarze zespołowym
1. Nauka pracy zespołowej.

2. Wzmacnia umiejętności  reagowania na stres.
3. Dyskusja, negacja postaw destrukcyjnych przez grupę.

W wymiarze środowiskowym
1. Spojrzenie z perspektywy – przeciwdziałanie patologiom, uzależnieniom, używkom, sytuacjom niebezpiecznym i ryzykownym

Stres pod lupą

Warsztat dla klas 8

Podczas spotkań wzmacniane są postawy radzenia sobie ze stresem uczniów, wzmacniana jest ich pewność siebie i komunikacja interpersonalna. Warsztat wspiera uczestników w trudnych sytuacjach, identyfikując elementy zdrowa psychicznego, które pomagają zrealizować zamierzone cele.  Uczniowie ćwiczą sposoby podniesienia samooceny poprzez m.in. pokonanie negatywnego myślenia. Warsztat trwa przez 2 godz. dydaktyczne. Zawiera interaktywne ćwiczenia, dyskusję, naukę narzędzi, które pomagają odsunąć stres. Uczniowie uczą się m.in. jak:
1. Fizycznie odsunąć się od źródła stresu i przerwać cykl.
2. Psychicznie zdystansować się od sytuacji, zajmując umysł czym innym.
3. Myśleć pozytywnie. Trzeba pomyśleć o najlepszej z możliwych reakcji na daną sytuację.

Cele :   
W wymiarze indywidualnym:
1. Poszerzenie wiedzy. Rozwijanie umiejętności identyfikowania symptomów stresu.

2. Nauka opanowania stresu. Poznanie technik bezpiecznego radzenia sobie ze stresem.
3. Wzmocnienie pewności siebie jako podstawa przeciwdziałania patologii i uzależnieniom.

W wymiarze zespołowym:
1. Nauka grupy pomocy osobie będącej w stresie. Techniki przełamywania stresu, dodawania odwagi osobie w stresie.

2. Wzmacnia umiejętności  reagowania na stres.|
3. Dyskusja, poznanie, że nie tylko ja mam problem, ale sytuacje stresowe są normalne i odczuwalne dla wszystkich, nie tyko dla mnie.

W wymiarze środowiskowym:
1. Zwiększenie świadomości o sytuacjach stresowych oraz że negatywne rozładowanie napięć może prowadzić do zniszczenia życia.

2. W przypadku gdy grupa tego potrzebuje - diagnoza, możliwość zidentyfikowania sytuacji stresowej, rozładowania napięć i poszukiwania rozwiązań poprzez mądrość grupy.
3. Spojrzenie z perspektywy – przeciwdziałanie patologiom, uzależnieniom, używkom, sytuacjom niebezpiecznym i ryzykownym.