- Odwiedziny: 8200608
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Szkoła Podstawowa nr 150 w Warszawie im. Walerego Wróblewskiego
-
Statystyki
-
Kalendarium
Sobota, 2024-04-27
Imieniny: Sergiusza, Teofila
TYDZIEŃ KWITNĄCYCH AKACJI
Warsztaty dla klas siódmych i ósmych
7 i 13 marca 2023 r. odbywają się w naszej szkole 90-minutowe warsztaty z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego i psychoedukacji dla uczniów klas siódmych i ósmych.
Będą na nich poruszane następujące tematy:
- Jak radzić sobie ze stresem szkolnym i egzaminacyjnym?
- Jak wzmacniać pewność siebie?
- Jak poprawić samoocenę?
Zajęcia prowadzą w ramach projektu Tydzień Kwitnących Akacji specjaliści ze stowarzyszenia "Moja Białołęka"
PROGRAM WARSZTATÓW
Ja lider, moje wybory należą do mnie
Warsztat dla klas 7
Młodzi ludzie pod koniec Szkoły Podstawowej znajdują się w szczególnym okresie życia. To wiek dokonywania wyborów, nauki, poszukiwań swoich ścieżek życiowych. Warsztat pomaga im uświadomić sobie, w jak ważnym są momencie życia i to, którą drogę wybiorą, zależy tylko od nich.
Warsztat wspiera w trudnych sytuacjach, identyfikuje elementy zdrowa psychicznego, które pomagają zrealizować zamierzone cele. Dostarcza przykładów radzenia sobie z porażką, stresem tak, aby przekształcić ją w sukces. Na przykładzie liderów, którzy czerpali z sytuacji trudnych, uczestnicy spotkania zastanawiają się, jak zmniejszyć ekspozycję na stres i poczucie braku stabilizacji. Jak mimo przeciwności kształtować pozytywną drogę liderską.
Droga pozytywna jest, gdy żyję w zgodzie, uczciwości ze sobą i otoczeniem. Buduję, współpracuję, mam czas na realizację swoich marzeń i pasji. To droga do przyjaciół, kochającej rodziny, godnej pracy i szczęścia...
Uczestnicy omawiają także drogę negatywną – gdy walczę, niszczę, kłamię, pomagam sobie używkami. Podczas warsztatu rozmawiamy o sile i korzyściach, jaką daje zdrowy styl życia, wolny od uzależnień i przemocy. Omawiamy, co wpływa na dobre decyzje, jak sobie pomóc w pokonywaniu słabych stron. Warsztat buduje w młodych uczestnikach poczucie bycia liderem swojego życia i uczy dokonywania wyborów. Omawiane są inspirujące przykłady liderów i wzmacniana pewność siebie uczestników.
Cele :
W wymiarze indywidualnym:
1. Poszerzenie wiedzy. Rozwijanie umiejętności liderskich.
2. Zwiększenie świadomości, wzmocnienie pewności siebie.
3. Dowartościowanie, inspiracja i poszukiwanie pasji na dobre ścieżki życiowe.
W wymiarze zespołowym
1. Nauka pracy zespołowej.
2. Wzmacnia umiejętności reagowania na stres.
3. Dyskusja, negacja postaw destrukcyjnych przez grupę.
W wymiarze środowiskowym
1. Spojrzenie z perspektywy – przeciwdziałanie patologiom, uzależnieniom, używkom, sytuacjom niebezpiecznym i ryzykownym
Stres pod lupą
Warsztat dla klas 8
Podczas spotkań wzmacniane są postawy radzenia sobie ze stresem uczniów, wzmacniana jest ich pewność siebie i komunikacja interpersonalna. Warsztat wspiera uczestników w trudnych sytuacjach, identyfikując elementy zdrowa psychicznego, które pomagają zrealizować zamierzone cele. Uczniowie ćwiczą sposoby podniesienia samooceny poprzez m.in. pokonanie negatywnego myślenia. Warsztat trwa przez 2 godz. dydaktyczne. Zawiera interaktywne ćwiczenia, dyskusję, naukę narzędzi, które pomagają odsunąć stres. Uczniowie uczą się m.in. jak:
1. Fizycznie odsunąć się od źródła stresu i przerwać cykl.
2. Psychicznie zdystansować się od sytuacji, zajmując umysł czym innym.
3. Myśleć pozytywnie. Trzeba pomyśleć o najlepszej z możliwych reakcji na daną sytuację.
Cele :
W wymiarze indywidualnym:
1. Poszerzenie wiedzy. Rozwijanie umiejętności identyfikowania symptomów stresu.
2. Nauka opanowania stresu. Poznanie technik bezpiecznego radzenia sobie ze stresem.
3. Wzmocnienie pewności siebie jako podstawa przeciwdziałania patologii i uzależnieniom.
W wymiarze zespołowym:
1. Nauka grupy pomocy osobie będącej w stresie. Techniki przełamywania stresu, dodawania odwagi osobie w stresie.
2. Wzmacnia umiejętności reagowania na stres.|
3. Dyskusja, poznanie, że nie tylko ja mam problem, ale sytuacje stresowe są normalne i odczuwalne dla wszystkich, nie tyko dla mnie.
W wymiarze środowiskowym:
1. Zwiększenie świadomości o sytuacjach stresowych oraz że negatywne rozładowanie napięć może prowadzić do zniszczenia życia.
2. W przypadku gdy grupa tego potrzebuje - diagnoza, możliwość zidentyfikowania sytuacji stresowej, rozładowania napięć i poszukiwania rozwiązań poprzez mądrość grupy.
3. Spojrzenie z perspektywy – przeciwdziałanie patologiom, uzależnieniom, używkom, sytuacjom niebezpiecznym i ryzykownym.